Alphán használt áttétel
22/32/42 tányérokkal, 11-30-as sorral
For 26 X 1.25 / 32-559 / MTB tire with
175 mm cranks with 8-speed "ak/an" 11-30 Cassette | 22 | 45.5 % | 32 | 31.3 % | 42 |
---|
11 | 3.6 | | 5.2 | | 6.8 |
---|
18.2 % |
13 | 3.0 | | 4.4 | | 5.7 |
---|
15.4 % |
15 | 2.6 | | 3.8 | | 5.0 |
---|
13.3 % |
17 | 2.3 | | 3.3 | | 4.4 |
---|
17.6 % |
20 | 2.0 | | 2.8 | | 3.7 |
---|
15.0 % |
23 | 1.7 | | 2.5 | | 3.2 |
---|
13.0 % |
26 | 1.5 | | 2.2 | | 2.9 |
---|
15.4 % |
30 | 1.3 | | 1.9 | | 2.5 |
---|
Ez az áttételtartomány eddig mindenre elég volt, de legfőképpen mászásra: csigatempóban bármilyen emelkedőn fel tudtam vele menni. Síkon néha már kitekertem a maximális fordulatomat, szóval a vége egy hajszálnyival lehetne hosszabb.
reCÚGbensen eddig próbált áttételek
38/48 MTB tányérokkal
For 26 X 1.5 / 38-559 / MTB tire with
170 mm cranks and 20 tooth sprocket
with Shimano 8-speed Nexus, Alfine Hub | 38 / 20 | 26.3 % | 48 / 20 |
---|
1.615 | 5.7 | | 7.2 |
---|
13.8 % |
1.419 | 5.0 | | 6.3 |
---|
16.0 % |
1.223 | 4.3 | | 5.5 |
---|
22.3 % |
1 | 3.5 | | 4.5 |
---|
17.5 % |
0.851 | 3.0 | | 3.8 |
---|
13.8 % |
0.748 | 2.6 | | 3.3 |
---|
16.1 % |
0.644 | 2.3 | | 2.9 |
---|
22.2 % |
0.527 | 1.9 | | 2.4 |
---|
A hosszú vége elég. Viszont hegynek felfelé kevés...
39/52 outi tányérokkal
For 26 X 1.5 / 38-559 / MTB tire with
170 mm cranks and 20 tooth sprocket
with Shimano 8-speed Nexus, Alfine Hub | 39 / 20 | 33.3 % | 52 / 20 |
---|
1.615 | 5.9 | | 7.8 |
---|
13.8 % |
1.419 | 5.1 | | 6.9 |
---|
16.0 % |
1.223 | 4.4 | | 5.9 |
---|
22.3 % |
1 | 3.6 | | 4.8 |
---|
17.5 % |
0.851 | 3.1 | | 4.1 |
---|
13.8 % |
0.748 | 2.7 | | 3.6 |
---|
16.1 % |
0.644 | 2.3 | | 3.1 |
---|
22.2 % |
0.527 | 1.9 | | 2.5 |
---|
Ezt igazából csak azért próbáltam ki, mert az ősöreg 28/38/48-as biopace-es hajtóművem dögnehéz, úgyhogy átraktam ideiglenesen az outimról. A konklúziós ugyanaz, mint az imént: a hosszú vége bőőőőőven elég, viszont hegynek felfelé kevés...
48-as tányérral, az agyon 20/30 fogaskerekekkel
For 26 X 1.5 / 38-559 / MTB tire with
170 mm cranks and 30/20 tooth sprocket
with Shimano 8-speed Nexus, Alfine Hub | 48 / 30 | 50.0 % | 48 / 20 |
---|
1.615 | 4.8 | | 7.2 |
---|
13.8 % |
1.419 | 4.2 | | 6.3 |
---|
16.0 % |
1.223 | 3.6 | | 5.5 |
---|
22.3 % |
1 | 3.0 | | 4.5 |
---|
17.5 % |
0.851 | 2.5 | | 3.8 |
---|
13.8 % |
0.748 | 2.2 | | 3.3 |
---|
16.1 % |
0.644 | 1.9 | | 2.9 |
---|
22.2 % |
0.527 | 1.6 | | 2.4 |
---|
Ez egyelőre bevált. A Szépvölgyi úton fel tudtam vele mászni (bár 2x megálltam pihenni...), normál pedálfordulat mellett kb. 7 km/h-s tempót tudtam tartani. Sokkal lassabban úgysem tudnék menni a recúgbenssel, már ennél a tempónál is óriásiakat kacsázom néha. A leghosszabb áttételben a Hűvösvölgyi úton egy ideig tudtam tartani a 43-45 km/h-s tempót, nem vágyom ennél többre saját erőből - gyorsabb tempóhoz majd hozzásegít a gravitáció - bízzuk a lejtőre.
Felmerült még
34/50 kompakt outi tányérokkal
For 26 X 1.5 / 38-559 / MTB tire with
170 mm cranks and 20 tooth sprocket
with Shimano 8-speed Nexus, Alfine Hub | 34 / 20 | 47.1 % | 50 / 20 |
---|
1.615 | 5.1 | | 7.5 |
---|
13.8 % |
1.419 | 4.5 | | 6.6 |
---|
16.0 % |
1.223 | 3.9 | | 5.7 |
---|
22.3 % |
1 | 3.2 | | 4.6 |
---|
17.5 % |
0.851 | 2.7 | | 4.0 |
---|
13.8 % |
0.748 | 2.4 | | 3.5 |
---|
16.1 % |
0.644 | 2.0 | | 3.0 |
---|
22.2 % |
0.527 | 1.7 | | 2.4 |
---|
Ugyanaz az áttételtartomány, mint az előző, csak a szorzóváltó elhelyezése különbözik. Már szinte biztos, hogy ez sosem fog megvalósulni ezen a biciklin.